Dec 7, 2011

Always feel like !@#$%^&*! ???

Assalamualaikum :D
we'll meet again XD miss you all .
hehe . okayh , back to the topic for
today ! actually i wanna ask you , 
have you feel angry ,angry and angry ??!!
calm down , calm down . *takut tengok anda*
it's normal la for us in this world . huh , cakap 
melayu la senang . tu la action lebey sangat XD
okay firstly ,,,, *campuq bahasa pulak dah -.-' *
aku nak share sikit perasaan marah yang pernah 
aku alami . yang tak pernah tu aku tak taw la . kalau 
korang ada perasaan perasaan yang nak dikongsi . 
boleh jer . leave you comment 
here :- comment

1. Marah / Angry ;(
huh , apekah definisi yang tersembunyi di sebalik 2 perkataan yang berbeza di atas , tapi mempunyai satu maksud ? haaaaaa.... Marah dapatlah ditakrifkan sebagai.... erk -.-' ape ek ? malas la pulak nak cari dalam kamus dewan :P *anak anak di bawah umur dilarang meniru aksi di sebelah* okay la , kalau aku bagi definisi apa yang ada dalam kamus dewan pun , bukan kalian amek peduli pun kan kan kan ? so , aku definisikan marah dari kefahaman aku la ek ? semua orang taw marah ialah suatu perasaan yang sukar dikawal apabila melebihi batasnya . terutama kita (manusia) . manusia selalu didampingi oleh , SYAITAN LAKNATULLAH , oleh itu , kita mestilah sentiasa beristighfar apabila timbul perasaan marah . Marah bukan menyelesaikan masalah , menambahkan masalah lagi adalah . cuba kita fikir apa faedah yang kita dapat setelah marah ?? takde kan ? so , buang air liur , buang tenaga , buang masa . dan yang lebih teruk lagi . buang pahala . ish ish . ce bawa bersabar . bersabar itu kan mulia . ALLAH berfirman "Sesungguhnya ALLAH bersama orang orang yang sabar" -surah al baqarah : 153- kalian tak nak kea ALLAH sentiasa bersama ? mesti nak kan ? so , kalau marah ce bawa ber ? ber ? bersabar..... kesimpulannya , marah tidak mendatangkan faedah . jadi , banyakkan bersabar untuk menjadi muslim yang kuat imannya :D

itu jea la post untuk kali ni , harap korang
dapat ambil iktibar dari ape yang aku nak sampaikan .
ingat , orang yang suka marah hidup dia tak tenang . sentiasa
resah dan gelisah . jadi check balik ibadah yang dilakukan . peringatan
untuk semua dan diri aku yang serba kekurangan ini . okay la , thanks for read
this post . jasa anda amat d i h a r g a i <3
Wassalam'alaik :D

No comments: